![](/intraweb/images/stories/books.jpg)
RELACIÓ LLIBRES DE TEXT 2024-2025
Podeu consultar la relació de llibres de text a continuació
RELACIÓ LLIBRES DE TEXT 2024-2025
Podeu consultar la relació de llibres de text a continuació
Llegir-ne més...Horari de rebuda alumnat Curs 2024-2025 del PFI, Cicles formatius de grau mitjà i superior.
Llegir-ne més...L'alumnat presenta: CFGS al Proven
L'alumnat del Proven ens presenten els diferents Cicles Formatius de Grau Superior que es realitzen al Proven. A continuació podreu veure els vídeos on ens expliquen el perquè han triat aquests estudis, el que es realitza als cicles i les possibles sortides professionals i acadèmiques.
Llegir-ne més...RELACIÓ LLIBRES DE TEXT 2024-2025
Podeu consultar la relació de llibres de text a continuació
Aquest any hem desenvolupat un projecte formatiu anomenat “Wood for Good” al curs d'especialització en BIM, en col·laboració amb l'empresa World Wood Future i amb l'ajut de la Fundació BCN Formació Professional.
A partir de la casa de fusta MHM2P, que finalment s'ha exposat a Construmat 2024, un equip d'alumnes i professors de l'Institut Provençana hem recreat l'habitatge, l'hem modelat a BIM amb Revit i amb Cadwork, l'hem renderitzat amb Twinmotion i preparat per a la seva visualització a VR.
A continuació trobareu unes imatges i el link a la web on podreu fer un recorregut virtual de la casa:
![]() |
![]() |
Aquest curs l’Ins Provençana, des del programa Innova, ha col·laborat en dos projectes proposats per l’Ins Esteve Terrades: Holopix i Museu virtual Tintín, els dos guardonats amb diferents premis.
La nostra col·laboració ha estat la del llançament dels dos projectes per donar-los a conèixer, ja vam fer una notícia d’Holopix però no hem compartit el que vam realitzar pel Museu Virtual Tintín.
És un projecte que té diferents punts clau: Lectura en català, feminisme, innovació, projecte intercentres i valors.
El que han realitzat 2 equips d’estudiants de màrqueting i publicitat:
Premis Joves emprenedors i emprenedores de L’Hospitalet 2024
Dijous 20 de juny s’ha celebrat la XX edició del "Concurs de joves emprenedors i emprenedores de L'Hospitalet" on ha participat alumnat de segon curs d’Administració i Finances i de Desenvolupament d’Aplicacions Web.
L’Institut Provençana va presentar 8 projectes a les diferents categories de premis, dels que 5 han estat finalistes i 2 guanyadors.
Els projectes premiats afavoreixen la sostenibilitat mediambiental i eviten el malbaratament de recursos proposant solucions innovadores per a la ciutadania.
Us mostrem guanyadors i finalistes del XX Concurs L’H Joves emprenedors i emprenedores de projectes empresarials:
Premi al millor centre Linux Professional Institute (LPI)
El passat dia 10 d'abril en l'esdeveniment PUE Academy Day es va reconèixer a l'Institut Provençana com a Millor Centre Linux Professional Institute (LPI), que és una formació associada als cicles formatius d'Informàtica i Comunicacions.
Els PUE Academy Awards tenen com a missió promoure la innovació a l'aula en l'àmbit de l'educació en tecnologia. Premien el compromís i aposta de les institucions educatives per implantar solucions educatives innovadores, de la mà de les organitzacions líders del sector TIC, amb l'objectiu d'incrementar la qualificació dels seus estudiants i acostar-los al mercat laboral per a potenciar la seva ocupabilitat.
En la seva 4a edició, els PUE Academy Awards van ser lliurats aprofitant el context de la 7a edició de l'esdeveniment PUE Academy Day sobre innovació per a la docència en tecnologia.
Formació d'Intel·ligència Artificial per a Docents a l'Institut Provençana
El passat dimarts 11 de juny, l'institut Provençana va organitzar una formació intensiva de tres hores destinada als seus docents per a ensenyar-los a aplicar la intel·ligència artificial (IA) a l'aula. El taller va comptar amb la participació de més de trenta professors de diverses disciplines, tots interessats en incorporar la tecnologia en la seva pràctica educativa.
L'Adrià Ramírez, professor de Comerç i Màrqueting i coordinador d'Activa de l'institut, va ser l'encarregat d'impartir aquesta formació. Al llarg de la sessió, es va posar èmfasi en l'arquitectura de prompts i en les principals eines amb IA dissenyades específicament per a docents. "L'objectiu és dotar els professors de les habilitats necessàries per a integrar la IA de manera efectiva a les seves classes, millorant així el procés d'ensenyament i aprenentatge.
Els participants van tenir l'oportunitat de conèixer i experimentar amb diferents eines d'IA, des de xatbots per a assistència personalitzada fins a plataformes de creació de cursos educatius. Aquesta formació no només va proporcionar coneixements teòrics, sinó també pràctics, permetent als docents aplicar immediatament els nous coneixements apresos a les seves programacions.
La formació sobre intel·ligència artificial representa un pas significatiu cap a la modernització de les pràctiques educatives al centre. Amb més de trenta docents formats amb nous coneixements i eines, s'espera que l'impacte positiu en l'aprenentatge dels estudiants sigui notable. Aquesta iniciativa marca l'inici d'una sèrie de formacions destinades a preparar el professorat per als reptes de l'educació del futur, posant la tecnologia al servei del desenvolupament acadèmic.
Alumnes d'Edificació i Obra Civil guanyen el 1r Premi Metròpolis FPLab
Un equip d´alumnes d´Edificació i Obra Civil de l´Institut Provençana ha guanyat el primer premi Metròpolis FPLab d'aquest curs, organitzat per la Fundació BCN FP. Han resolt de manera excel·lent el repte plantejat per Aigües de Barcelona per a l'adaptació d'espais i edificis com a possibles refugis climàtics a l'abast de la ciutadania.
Concretament, han dissenyat un prototip de refugi climàtic a partir de la transformació de contenidors marítims en desús, de manera que aconsegueixen unes instal·lacions econòmiques, eficients, ràpides de construir i fàcils de muntar i transportar. Les instal·lacions serveixen tant per a l'estiu com per a l'hivern i incorporen diferents sistemes de confort tèrmic i energies renovables. Finalment, també permet incorporar la publicitat dels possibles patrocinadors.
L´equip ha estat format per Abdelazid Benhjar, Hugo Blasco, Marc Prim i Sara Ramírez, alumnes del cicle de Projectes d'Edificació de segon curs. El premi consisteix en una beca de 1000 euros per a cadascun i una estada de dos mesos a l'empresa Aigües de Barcelona per desenvolupar el prototip creat.
Podeu visualitzar el prototip en VR escanejant el QR adjunt amb el mòbil.
Felicitats als guanyadors.
L’alumnat de 1r Curs d’Activitats Comercials crea FLAMA
Un projecte emprenedor i sostenible per fomentar el comerç local.
Els estudiants de 1r curs d’activitats comercials crean la marca Flama.
Flama és el resultat d’un projecte emprenedor centrat en la sostenibilitat i l’economia circular en la elaboració i comercialització d’espelmes artesanes.
El repte de generar un esdeveniment per a la comercialització de productes al “Comerç de Proximitat” de forma responsable i sostenible ha anat més enllà... propiciant que l’alumnat aportés noves idees que han acabat implicant-los en la seva pròpia producció.
A continuació us mostrem els vídeos dels 3 dies destinats a la comercialització (cloenda del projecte):
A Instagram podeu trobar la presentació de la marca: https://www.instagram.com/reel/C7UCDhGs52e/?igsh=eDNnZm05cmZtbWlx
Flama agraeix l’acceptació que ha tingut per part de tota la comunitat PROVEN!!!
Si vols conèixer més del projecte continua llegint…