
PROVENMARKET 2022
Gran èxit del ProvenMarket22!
El dijous 5 de maig de 9.30 a 13.00 es va celebrar el ProvenMarket, un esdeveniment que promou el reciclatge i l'economia circular. Van passar la gran majoria d'alumnes del Provençana per poder veure i comprar els tres pilars de productes que oferíem: roba, bijuteria i llibres. El mercat d'economia circular va ser organitzat pels alumnes de 1r activitats comercials.
El mercat funcionava amb la seva pròpia moneda, el Provencoin. Si s'hi aportava algun dels tres productes s'obtenia 1 ProvenCoin, que després podia ser intercanviat per un altre producte. Al ProvenMarket hi havia quatre parades: un punt d'informació per explicar que era el ProvenMarket, i les tres parades de bijuteria, roba i llibres.
Llegeix més...

PROJECTE INTERNACIONAL DE L'EMPRESA SIMULADA REPAPER
El grup de segon de Gestió Administrativa ha estat treballant a l’empresa simulada REPAPER SAS, duent a terme un projecte d’internacionalització de l’empresa. Per això, a més de dedicar-se a realitzar les tasques habituals de l'empresa simulada s'han estat comunicant a través de videoconferències amb l’empresa belga Green7. Aquesta es dedica a la comercialització de productes ecològics, de la mateixa manera que l'empresa REPAPER, ven productes de paper reciclat.
L’objectiu del projecte és arribar a formalitzar acords de compravenda que permetin l’intercanvi de productes entre les dues empreses alhora que millorar la competència lingüística en anglès. En les dues primeres sessions cada empresa va presentar-se a l’altra, per a després formalitzar un acord i posteriorment preparar la documentació de les operacions comercials acordades.
Esperem que la relació amb aquesta empresa es mantingui en els propers cursos i ens permeti formalitzar nous acords de compravenda i aprofundir en la internacionalització de la simulació empresarial.

NOU CURS DE MODELATGE DE LA INFORMACIÓ
L'institut Provençana serà el primer centre de formació professional de Catalunya a oferir el curs d'Especialització en Modelatge de la Informació en la Construcció. Una metodologia de treball que digitalitza i uneix totes les dades necessàries per dissenyar, gestionar i construir projectes de construcció.
La Televisió de l'Hospitalet ha fet una noticia sobre el nou curs, que podeu veure en aquest enllaç.
També ha aparegut la notícia a l'HDigital, que podeu llegir en aquest enllaç.

REPTE INNOVA FP
El publicista Ramón Sala ha estat des del 2004 director general creatiu de TBWA\Barcelona, agència internacional de publicitat. El seu treball ha estat premiat en festivals publicitaris de tot el món, com Cannes Lions, El Sol, Laus, Fiap, NY Festivals, LIA, Epica, Eurobest, entre altres.
Li vam proposar que ens llancés un brief d'una campanya perquè els nostres alumnes de màrqueting li donessin solució, va triar la cadena de supermercats BONÀREA.
El dimarts 27 d'abril va venir a veure el resultat dels treballs dels estudiants de primer de Màrqueting i publicitat, que han realitzat en el mòdul de Polítiques de màrqueting. A tots els equips els va fer un feedback sobre els seus treballs, tot un luxe per al nostre alumnat ja que són consells d'un professional amb moltíssims anys d'experiència i èxit professional en el sector.
Llegeix més...

TEATRE SOBRE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE
Els grups d' Activitats Comercials de primer van assistir una obra de teatre sobre la violència de gènere al Teatre Joventut i van participar activament en el debat.
Va ser una experiència molt formadora, organitzada pel departament de coedució de l'institut.
VISITA A LA UNIVERSITAT TEAMLABS
Els grups de 1er de Comerç internacional i de segon de Màrqueting i publicitat han visitat l'universitat de grau internacional d' emprenedoria, Teamlabs.
Van fer una ruta per la universitat i van fer un taller de reptes, seguint la metodologia learning by doing i agafant el món com el tauler de joc.
Va ser una sortida molt enriquidora.
Llegeix més...
FP CHALLENGE
El passat dimecres 27 d'abril va tenir lloc el FPCHALLENGE. Una experiència participativa a on 24 alumnes de diferentes centres van cooperar, per equips, per donar resposta a un repte plantejat per una empresa.
Els instituts Manuel de Cabanyes, Esteve Terradas Illa, Miquel Martí i Pol i Provençana vam aportar solucions imaginatives al repte plantejat per l'empresa Rimsa. Com convertir el potencial de les diferents generacions que hi treballen a l'empresa en un valor competitiu?
Finalment tots els participants van rebre un Diploma i també uns petits obsequis els dos equips que millor van resoldre i exposar les idees.
Agraïm especialment a l'alumnat la seva participació. Gràcies Alex, Laura, Maryori i Mireia.
Enhorabona a Farooq i Júlia, membres dels equips guanyadors!
Llegeix més...

TALLER D'APARADORISME A ARTIDI
Els grups de 1º d'Activitats Comercials han fet una sortida a l'Escola d'Aparadorimse i Visual Merchandising Àrtidi, de Barcelona.
En aquesta visita, el professorat del centre han fet una masterclass i un taller d'aparadorisme on l'alumnat d' Activitats Comercials han realitzat un aparador col·locant els maniquies sense plataforma. Una tècnica diferent a la que es treballa al mòdul de Dinamització del Punt de venda.
Un taller molt interessant i instructiu on han pogut comprovar l'importància dels aparadors com a element de comunicació i venda.
Llegeix més...