Missió, visió i valors de l’institut Provençana
Els trets d’identitat de l’Institut es fonamenten en la seva missió, visió i valors.
La nostra missió és oferir un ensenyament de qualitat que ajudi a l’alumnat a no descuidar el seu desenvolupament personal i a adquirir les competències, coneixements, habilitats i actituds que permetin la incorporació al món laboral o, fins i tot, a l’accés a estudis superiors com a persones formades, responsables i competents.
La nostra visió és ser un Centre de referència de la Formació Professional de la ciutat i de part de l’àrea metropolitana, vetllant de forma permanent per la qualitat dels seus serveis educatius. També volem enfortir els vincles amb les institucions, la comunitat educativa, el món laboral i empresarial de la ciutat.
Els nostres valors es basen en:
- Ser un servei públic que respecta el medi ambient i la recerca de la seguretat en el treball, amb una organització de centre de qualitat, que disposa de la professionalitat del personal docent i no docent.
- Formar a l’alumnat en el marc del conjunt de valors (tolerància, llibertat, responsabilitat i diàleg), actituds i normes que caracteritzen una societat plural i democràtica que faciliti l’enriquiment entre les diverses cultures que conviuen en l’Institut.
- Tenir com a llengua habitual d’Ensenyament-Aprenentatge el català, i normalitzar el seu ús ja que el centre es troba en un entorn i una ciutat d’ús majoritari del castellà. I per tant, s’ha de garantir un tractament no discriminatori de les dues llengües oficials.
Política de qualitat
L’Institut Provençana defineix la política de qualitat com a part fonamental de la filosofia i estratègia del seu Projecte Educatiu i té com a finalitat la satisfacció de les necessitats i expectatives dels diferents grups d’interès.
El compromís amb la qualitat es recull en la Missió, Visió i Valors i és responsabilitat de totes les persones de l'organització.
Abast de la qualitat
Formen part de l’abast de la qualitat els següents serveis:
a) Ensenyament- aprenentatge de l’alumnat en formació regladaEn el moment d’aprovació d’aquest document, s’ofereixen els següents cicles de Formació Professional:
FAMÍLIA PROFESSIONAL | ITINERARI PROFESSIONAL |
---|---|
Administració i Gestió | CFGM de Gestió Administrativa, CFGM de Gestió Administrativa (perfil àmbit jurídic) i CFGS d’Administració i Finances. |
Comerç i màrqueting | CFGM d’Activitats Comercials , CFGS de Comerç Internacional i CFGS de Màrqueting i Publicitat. |
Edificació i obra civil | CFGM de Construcció, CFGS de Organització i Control d'Obra, CFGS de Projectes d’Edificació i Curs d’especialització BIM. |
Informàtica i Comunicacions | CFGM de Sistemes microinformàtics i xarxes, CFGS de Desenvolupaments d’aplicacions multiplataforma, CFGS de Desenvolupament d’aplicacions web, CFGS de Desenvolupament d’aplicacions web (perfil bioinformàtica) i CFGS d’Administració de sistemes informàtics en xarxa. |
Química | CFGM d’Operacions de laboratori i CFGS Laboratori d’anàlisi i control de qualitat. |
Itineraris Professionals de Programa de Formació Inicial / Pla de Transició al Treball (PFI / PTT) | |
---|---|
FAMÍLIA PROFESSIONAL | ITINERARI PROFESSIONAL |
Edificació | Auxiliar d’obres d’interior i pintura. |
Comerç | Auxiliar de vendes oficina i atenció al client. |
Informàtica | Auxiliar de muntatge i manteniment d’equips informàtics. |
El llistat de cicles s’actualitza cada any en la Programació General Anual de Centre (PGAC)
Aquest apartat es refereix als cicles formatius desplegats a partir de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), i del Decret 284/2011, d'1 de març, i del Decret 28/2014, de 4 de març, d'ordenació general dels ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny, i de modificació del Decret 284/2011, d'1 de març, d'ordenació general de la formació professional inicial.
La denominació de cada cicle formatiu, el currículum, la durada màxima i mínima de cada un dels mòduls professionals, l'organització, l'estructura i les hores mínimes que cal fer de Formació en Centres de Treball (FCT) s'estableixen en els decrets o ordres que despleguen el currículum de cada cicle formatiu, les referències normatives dels quals s'indiquen en l'apartat Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior de formació professional inicial.
Formació en centres de treball (FCT).
Són pràctiques i estades formatives no laborals, que realitza l’alumnat que cursa cicles formatiu en centres de treball, mitjançant un conveni de col·laboració entre l’institut i l’empresa. Aquestes pràctiques formen part del currículum dels cicles formatius.
Cada curs es concreten de cada grup l’alumnat amb exempcions totals i parcials i la proposta de centres de treball per fer-hi les pràctiques.
Formació en alternança FPDUAL.
Alguns cicles formatius s’ofereixen en modalitat dual amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats del mercat laboral i que suposa una major col·laboració entre el centre educatiu i les empreses.
La FP dual s’organitza de manera que l’alumnat rep part de la formació al centre educatiu i una part l’obté a l’empresa, mitjançant la planificació d’activitats formatives i productives.
b) Servei d’Assessorament i Reconeixement d’aprenentatgesSón serveis prestats individualment a persones adultes que disposen d’experiència laboral o formació prèvia. Comprèn:
- Servei d’Assessorament. Adreçat a persones adultes, consisteix en fer un diagnosi de les seves capacitats i expectatives professionals i recomanar-li un itinerari formatiu i professional adaptat al seu perfil i interessos.
- Servei de Reconeixement. Permet valorar els aprenentatges adquirits mitjançant l’experiència laboral i obtenir un reconeixement corresponent als ensenyaments de formació professional del sistema educatiu.
El disseny curricular dels cursos reglats (punt 8.3 de la norma ISO 2015) i els recursos de seguiment i mesura (punt 7.1.5 de la norma ISO 2015) no els realitza el centre educatiu.