Gestió administrativa (Jurídic)
2
Cursos
1.551h
a l'institut
1584h
a l'institut per promocions anteriors al curs 24-25
250h a l’Administració de Justícia i
265h a despatxos, registres i notaries
515h íntegres a despatxos, registres i notaries en el cas de l’alumnat estranger
416h a l’empresa per promocions anteriors al curs 24-25, 250 de les quals a l’Administració de Justícia en el cas de l’alumnat amb nacionalitat espanyola
Horari
1r curs: Tarda
2n curs: Tarda
OBJECTIUS
Els alumnes Grau Mitjà de Gestió administrativa seran capaços de donar suport administratiu en l’àmbit laboral, comptable, comercial, financer i fiscal, així com d’atenció al client/usuari, tant en empreses públiques com en empreses privades, aplicant la normativa vigent i protocols de qualitat, assegurant la satisfacció del client i actuant segons les normes de prevenció de riscos laborals i de protecció ambiental.
Aquesta competència es veurà complementada en el currículum de Gestió administrativa orientat a l’àmbit jurídic amb la realització de les activitats de suport administratiu a l’àmbit jurídic privat, i les activitats de tramitació processal i administrativa i d’auxili judicial de l’Administració de justícia a Catalunya.
Tenen accés directe al cicle les persones que compleixen algun dels requisits següents:
Tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria.
Haver superat el curs específic per a l'accés als cicles de grau mitjà.
Tenir el títol de tècnic o de tècnic auxiliar.
Haver superat el segon curs del batxillerat unificat i polivalent (BUP).
Tenir altres estudis equivalents a efectes acadèmics.
Haver superat la prova d'accés a la universitat per a més grans de 25 anys o de 45 anys, o haver accedit a la universitat per haver acreditat experiència laboral o professional tenint complerts 40 anys d'edat,.
Haver superat els mòduls obligatoris d'un programa de qualificació professional inicial (PQPI).
Tenir un títol per accedir a un cicle formatiu de grau superior.
Amb una prova d’accés:
Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d'accés. Per presentar-s'hi cal tenir com a mínim 17 anys l'any en què es fa la prova.
Auxiliar administratiu/iva.
Ajudant d’oficina.
Auxiliar de documentació i arxiu.
Gestor/a de cobraments i pagaments.
Caixer/a.
Administratiu/iva de banca i institucions financeres.
Treballador/a de mitjans de pagament.
Auxiliar administratiu/iva de l’administració pública.
Administratiu/iva comercial.
Administratiu/iva de gestió i de personal.
Totes aquestes sortides generals del cicle, aplicades a l’àmbit jurídic: Administració de Justícia, despatx o bufet d’advocacia, procuradoria, notaria, registres de la propietat, registre civil, registre mercantil...
Primer Curs | Segon Curs |
---|---|
0437. Comunicació empresarial i atenció al client - 99h institut - 66h empresa | 0442. Operacions administratives de recursos humans - 99h institut - 66h empresa |
0438. Operacions administratives de compravenda - 99h institut - 66h empresa | 0443. Tractament de la documentació comptable - 66h institut - 53h empresa |
0439. Empresa i administració - 66h institut | 0446. Empresa a l' aula - 99h institut |
0440. Tractament informàtic de la informació - 165h institut - 132h empresa | 0448. Operacions auxiliars de gestió de tresoreria - 99h institut - 66h empresa |
0441. Tècnica comptable - 66h institut - 66h empresa | 1708. Sostenibilitat aplicada al sistema productiu - 33h institut |
C004. Organizació i estructura de l'àmbit judicial - 66h institut | 1710. Itinerari personal per a l'ocupabilitat II - 66h institut |
0156. Anglès professional - 66h institut | 1713. Projecte intermodular - 99h institut |
C056. Català professional - 66h institut | C005. Tramitació processal i auxili judicial - 132h institut |
1664. Digitalització aplicada als sectors productius - 33h institut | |
1709. Itinerari personal per a l'ocupabilitat I - 99h institut |
Primer Curs | Segon Curs |
---|---|
MP1. Comunicació empresarial i atenció al client - 132h | MP3. Operacions administratives de recursos humans - 99h |
MP2. Operacions administratives de compravenda - 99h | MP6. Tractament de la documentació comptable - 66h |
MP4. Operacions auxiliars de gestió de tresoreria - 99h | MP7. Tractament informàtic de la informació - 99h UF1, UF4, UF5 i UF6 |
MP5. Tècnica comptable - 99h | MP9. Empresa i Administració - 99h |
MP7. Tractament informàtic de la informació - 99h UF2 i UF3 | MP10. Empresa a l’aula - 264h |
MP13. Organització i estructura de l’àmbit jurídic i judicial - 132 | MP14. Tramitació processal i auxili judicial - 132h |
MP8. Anglés - 99h | MP12. Formació en centres de treball - 416h |
MP11. Formació i Orientació Laboral - 66h |
En finalitzar amb èxit l’especialitat d’àmbit jurídic, l’estudiant rep el títol de CFGM de Gestió administrativa, així com un certificat que acredita la seva superació de l’especialitat de perfil jurídic. A més, l’alumnat que hagi obtingut el certificat de realització de les pràctiques a l'Administració de Justícia, podrà sol·licitar la incorporació a la seva borsa en el cos de tramitació processal i administrativa.
Amb aquests estudis s'obté el títol de tècnic/a, que permet accedir a:
A un Cicle Formatiu de Grau Superior de la família d'Administració i gestió:
A un Cicle Formatiu de Grau Superior de qualsevol família.