
L’alumnat de Màrqueting i Publicitat visita les exposicions del Palau Robert
El passat 12 de desembre, l’alumnat de 1r del CFGS de Màrqueting i Publicitat del torn de tarda va fer una escapada del centre per visitar les tres exposicions actuals del Palau Robert de la mà de L’Hagència, una assignatura que simula ser una agència de màrqueting i publicitat amb la finalitat de realitzar campanyes de comunicació per a entitats i empreses de l'entorn.
Com a futurs comunicadors, és important que els alumnes nodreixin la seva sensibilitat artística, per la qual cosa, és interessant veure i llegir de forma pausada les històries de les exposicions i observar els muntatges i suports gràfics que ens ajuden a entendre-les.
Per una banda, Cul a terra! Caus i esplais, escoles de ciutadania documenta i posa en valor l’activitat d’esplais i caus, que fan que l’educació en el lleure sigui una realitat en tots els pobles i barris de Catalunya. Cadascuna de les 6 sales que conté l’exposició ens apropa a la seva realitat mitjançant informació rellevant, àudios, vídeos, instal·lacions originals com una sala plena de lliteres on, en lloc de matalassos, hi ha elements característics dels campaments i interactives com una taula a terra amb botons per escoltar les cançons que se solen cantar a l’hora de la vetllada.
D’altra banda, Montserrat, 1.000 anys planteja una mirada contemporània sobre Montserrat. L’exposició està composta per 3 sales; una primera on, mitjançant panells informatius, coneixem informació rellevant sobre la muntanya i les persones, reconegudes o anònimes, que presenten un vincle amb aquesta; una segona dedicada als secrets dels espais menys coneguts del monestir, com la sala capitular, biblioteca i el claustre i, finalment, una tercera immersiva on les parets estan cobertes per pantalles que mostren el monestir d'una manera màgica.
Per acabar, Leonor Ferrer. Una vida entre línies exposa el llegat de Leonor Ferrer, la primera dona a aconseguir el títol de delineant a l’Estat espanyol (1905), activista social i feminista. L’exposició compta amb una línia del temps que assenyala els anys més rellevants a la seva vida, informació sobre la seva relació amb la revista Feminal, l’Institut de Cultura i Biblioteca Popular de la Dona i amb el Club Femení i d’Esports de Barcelona, una galeria amb part de la seva col·lecció de mapes i un espai diferenciat dins de la sala principal on es projecta un documental sobre ella.
Tot i que el pla original era continuar visitant equips culturals com la Virreina i Santa Mònica, el dia no els va acompanyar i es van haver de refugiar de la pluja en una cafeteria, on van tenir l'oportunitat de conèixer-se més enllà de l'àmbit educatiu.
En conclusió, va estar una sortida molt enriquidora on l’alumnat va tenir l’oportunitat de conèixer millor el seu entorn, d’aprendre diferents formes de comunicació i de gaudir d’una bona estona junts. A més, l'experiència els va fer conscients de la gran oportunitat que suposa tenir accés a un ampli ventall d’exposicions gratuïtes.
Lucía Galera Martínez
L’Hagència

